maandag 5 januari 2015

Mijn kookboekenkast

Het nieuwe jaar is begonnen. Voor mij een tijd van rust, nog een paar dagen vrij voordat het werken weer begint. Om me heen hoor en lees ik allerlei mooie voornemens voor het nieuwe jaar. Dat zet me toch aan het denken. Wat ga ik dit jaar doen, en dan vooral op culinair gebied? 

Als enthousiast hobbykok heb ik een kast vol met kookboeken. Ruim 50 stuks, en dat is exclusief de ongeveer 100 culinaire tijdschriften. Daarnaast werk ik ook nog eens in een bibliotheek met een prima collectie op culinair gebied, waar ik ook regelmatig inspiratie uit haal. De kookboeken variƫren van patisserie tot Jamie Oliver tot specifieke boeken over bijvoorbeeld asperges of koffie.


Al met al best een aardige collectie, en daar ligt dit jaar voor mij het goede voornemen. Ik ga de boeken intensiever gebruiken. En om er een uitdaging van te maken, zal ik elke 2 weken een verslag geven van mijn bevindingen van een kookboek/tijdschrift en natuurlijk ga ik uit elk beschreven kookboek een recept maken. Er zijn al initiatieven van mensen die elke week een boek lezen en daarover bloggen. Ik dacht, ik lees eigenlijk elke week wel een kookboek. Telt dat ook?


Ik ga het op mijn manier doen. Tweewekelijks kun je hier een beschrijving vinden van een van mijn kookboeken en natuurlijk een verslag van het gemaakte recept uit dat kookboek!



Ik hoop op deze manier nog meer plezier te beleven aan mijn kookboeken en actiever bezig te zijn op culinair gebied. 

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat je lukken gezien je wekelijkse culinaire activiteiten :-) Succes en heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch voornemen! Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen