vrijdag 1 januari 2016

Happy new year!

Een jaar later, 22 blogberichten verder. Dat is bijna 2 per maand. In januari 2015 begon ik met dit blog, om de kookboeken in mijn kast eens wat vaker te pakken. Of eigenlijk eens een kookboek te pakken die ik normaal niet snel pak. En dat deed ik. Ik heb mezelf gedwongen bezig te blijven op culinair gebied, nieuwe gerechten te blijven uitproberen en daarover te schrijven. Dat ging me eigenlijk prima af. Geen lange berichten, maar een kort verslagje van wat ik uit dat kookboek heb gemaakt. In de zomer heb ik iets minder berichte gemaakt, vanwege de vakantie. 
Het best bekeken blogbericht was direct ook die van januari, over het kookboek Casa Benali. Dat was ook een topboek, was net uitgekomen en bovendien kwam Abdelkader Benali later met zijn vrouw naar Bibliotheek Hengelo om over dat boek te praten. Daar was toen veel interesse voor en dat heb ik ook gemerkt. 
Veel positieve opmerkingen kreeg ik ook over het blog Hapjes! Misschien omdat dat een wat persoonlijker tintje had, omdat ik over mijn vader schreef.
Het bericht over het kookboek De complete keuken van Spanje was het minst populair. Waarom? Ik kan het niet verklaren. Misschien de titel? Of de kaft van het kookboek? Of misschien is de lezer gewoon niet geïnteresseerd in de Spaanse keuken?
Is mijn opdracht voor mezelf geslaagd? Ja. Had ik er niet meer uit kunnen halen dan? Ja, misschien wel. Maar punt blijft, dat ik dit naast mijn baan doe, en naast m'n gezin met twee kleine kinderen. Dan is de tijd gewoon beperkt en daar was ik me direct bewust van. Misschien komt er een tijd dat ik er meer tijd in stop, maar op welke manier weet ik nog niet. 
Wat ga ik dan nu doen? Het jaar is voorbij. Ik kan met een nieuwe serie blogs komen, waar ik over aan het nadenken ben. Maar dat laat ik nog even open.
Voor nu wil ik iedereen die mijn berichten heeft gevolgd en/of gelezen bedanken. Een heel goed 2016!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten